Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ihonhoito. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ihonhoito. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Ihonhoito talvella

Talvella iho joutuu koville, pakkanen, tuuli ja kuiva sisäilma koettelee ihoa. Varsinkin tänä talvena kun ilmat on vaihdellut nopeastikin. Ilman  muuta ihotyyppi vaikuttaa hoitorutiineihin, mutta tässä yleispäteviä vinkkejä kauniin ihon ylläpitoon.

Kotoa käsin pystyy paljonkin vaikuttamaan ihon hoitoon. Kun tuotteet ovat kunnossa on hoitokin huomattavasti helpompaa. Alla Denova Pro -tuotesarja, joka meiltä löytyy. Erittäin hyvä perussarja josta löytyy eri ihotyypeille sopivat voiteet eri käyttöihin.






PUHDISTUS
Kaiken A ja O. Suositeltavaa olisi käyttää puhdistusmaitoa tai -öljyä, aineiden hellävaraisuuden takia.
 Puhdistusvedestä kannattaa huomioida että se olisi alkoholiton.

HOITOVOITEET
Voideiden koostumus saisi olla täyteläisempi ja kosteuttavampi. Ainakin yövoide tulisi olla tehokkaampi kuin kesäisin käytettävä ja tietysti ihontyypin mukainen. Silmänympärysvoidetta ei kannata unohtaa, tällä saadaan herkkä ja ohut ihonalue suojattua.

KUORINTA
Ihoa kannattaa kuoria säännöllisin väliajoin, talvisin varsinkin jos iho on kuiva kannattaa suosia kuorintavoidetta jossa ei ole rakeita. Iho on muutenkin kovilla talvella joten liian kova kuorinta vaan rasittaa tarpeettomasti ihoa, lopputulos voi olla todella ärtynyt iho.

NAAMIOT
Kosteuttavat naamiot ovat todella hyvä lisä edistämään kosteutusta iholla. Kuorinnan jälkeen kosteuttava naamio on ehdoton.


(Buzzfeed)

Mutta varsinkin näin kevään saapuessa on ihon kannalta kannattavaa käydä kosmetologin käsittelyssä putsaamassa iho perusteellisesti. Lisää ihonhoito vinkkejä juuri sinun ihollesi saat tietysti kosmetologiltamme Emilialta paikanpäällä.





keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Kosmetiikkasalat julki

Nyt on vuorossa jotain vähän spesiaalimpaa, kun päästämme teidät kurkistamaan Heavy Hairin tyttöjen meikkipusseihin ja peilikaappeihin :)

Ihan kaikkia käyttämiämme tuotteita emme toki tässä esittele, koska siitä seuraisi holtittoman pitkä postaus :D Sen sijaan jokainen meistä paljastaa teille muutaman lempparituotteensa, joita ilman elämä olisi - jos ei ihan kamalaa - niin ainakin paljon hankalampaa.




LEENAN suosikit:


PAESEN KULMAVÄRIT

Omat kulmakarvani ovat luonnostaan onnettoman vaaleat ja olo on totaalisen alaston, jos en meikkaa niitä joka päivä. Käytän kulmiin Paesen kashmir -mattaluomivärejä, jotka levittyvät tosi tasaisesti ja kestävät iholla hyvin koko päivän. Arjessa sipaisen kulmiin vaaleampaa ruskean sävyä (666), tummempaa sävyä (671) käytän voimakkaamman meikin kaverina esimerkiksi iltamenoissa. 



KOSTEUTTAVA HIUSNAAMIO

Pesen tukkaani vähän turhan usein, mistä johtuen hiukset ja hiuspohja kuivuvat herkästi. Paras apu itselleni tähän ongelmaan on ollut kosteuttava naamio, jota levitän pyyhekuiviin hiuksiin reippaalla kädellä ja annan vaikuttaa rauhassa telkkaria katsoessa. Naamion jälkeen hiukset ovat ihanan pehmoiset ja hiuspohja rauhoittunut. Tällä hetkellä käytössä on KMS:n Moist Repair -naamio.




ANSKUN lemppari: 

KMS HAIR STAY:n anti-humidity seal suihke. 

Tämä tuote toimii hyvin kampauksen kiillottajana ja viimeistelysuihkeena. Sopii myös kostealle kelille, koska se sisältää kosteussuojan. Tuotetta voi myös käyttää ohuemmassakin hiuksessa ja käy kevyenä hiuksiinjätettävänä! Itse käytän tuotetta säännöllisesti, koska hiuksiani on vaalennettu viimeaikoina ja tällä tuotteella saa pörröisyyden pois ja tuotua kiiltoa vaalennettuihin hiuksiini.



NIINAN suosikki:

OSIS+ SALT SPRAY

Omat suosikkituotteeni vaihtelevat aika fiilispohjalta ja tukkatyylin mukaan, mutta tällä hetkellä yksi lemppareistani on Osis+:n Salt Spray. Pyyhekuivattuun hiukseen suolasuihke antaa tuuheutta ja täyteläisyyttä. Tuote toimii hyvin myös kuivaan hiukseen, jolloin se tuo rouheampaa mattaista fiilistä. Erityisesti tykkään käyttää tuotetta kiharretulle hiukselle, muutama suihkaus ja rutistelu, niin kiharasta saa sähäkämmän.



TESSAN lempparit:

KC:n  HAIR POWDER

Mun on ihan turha edes miettiä ulos lähtemistä ilman tätä. Todella helppo käyttää ja ainakin tälläselle lättätukalle ehdoton. Mun tukka on myös tikkusuora ja tupeeraukset sun muut ei pysy, ellei pohjalla ole esim. just tätä supersuihketta. Oon kokeillu monilta sarjoilta näitä hiuspuutereita, mut tää vie kyl voiton hinta-laatusuhteeltaan. 




SIM:n SOLSTICE Self Tanning spray

Oon paatunut itseruskettavien käyttäjä, en tykkää maata auringossa ja solariumit on ehdoton ei, niin mä läträän näiden kanssa :) SIM:n itseruskettava on loistava tuote, koska sen tuoma väri ei ole ollenkaan oranssi, vaan nätti ruskea.
Kun haluan tummemman lopputuloksen, pyydän Anskua laittamaan kunnon suihkurusketuksen mulle. Joka tehdään muuten myös SIM:in tuotteilla.



Jos sinulla heräsi kysyttävää edellä esitellyistä tuotteista tai haluat muuten vinkkiä omien lempparien löytämiseen, laita ihmeessä kysymystä meille päin!

Kevätterveisin: HH:n tytöt

tiistai 25. marraskuuta 2014

Talvi-ihon pelastajat

Vaikka vielä ei pakkaset pauku, nyt jo on hyvä aika varautua muutoksiin, joita iholle voi talvikelien seurauksena tapahtua. Ohessa muutama yksinkertainen toimenpide, joilla voit helpottaa kuivuutta ja kiristelyä kylmänä vuodenaikana.


1) Puhdistus ja kuorinta:

Vaihda voimakkaasti puhdistavat geelit ja vaahdot puhdistusmaitoon/-emulsioon ainakin osalla puhdistuskerroista. Meikin voi poistaa erillisen meikinpoistoaineen sijaan perusvoiteella tai öljyllä, jotka ovat vähemmän peseviä. Vältä kuumia suihkuja ja suosi haalealla vedellä pesua, näin vältät ihon kuivumista.

Talvellakin saa ja pitää kuoria, mutta tee se hellävaraisemmin ja harvemmin kuin kuumalla kelillä. Jos mahdollista, vaihda kuorintatuote pienempirakeiseen ja/tai voidepohjaiseen.

3) Voiteet:

Suosi ravitsevampia voiteita kuin kesäkuumalla. Vilkaise voiteen raaka-aineluetteloa, hyviä ainesosia ovat muun muassa glyseroli, sorbitoli ja hyaluronihappo, jotka ovat humektantteja eli sitovat kosteutta ihoon. Argaaniöljy, karitevoi (shea butter), oliivi- ja manteliöljyt, lanoliini, jojoba ja avokadoöljy ovat loistavia ihoa pehmentäviä aineita. Myös silkkiproteiinit, aloe vera, levät, pantotenoli ja propyleeniglykoli ovat hyviä kosteuttavia raaka-aineita.

Perusvoiteissa olevat mineraaliöljyt muodostavat iholle kalvon, joka estää kosteuden haihtumista. Usein pelkkä haihtumisen estäminen ei kuitenkaan riitä pelastamaan talvi-ihoa, vaan tuotteessa täytyy olla myös kosteuttavia aineosia. Oli voiteesi mikä tahansa, muista levittää se iholle hyvissä ajoin ennen ulos lähtemistä!


(kuva: Naviter Oy | Kotimaisen Ekopharma Professional -tuotesarjan kosteuttava linja)


4) Täydentävät tuotteet:

Voidemaiset, kosteuttavat naamiot soveltuvat parhaiten talviaikaan. Käytä naamioita kerran -pari viikossa. Kosteuttava seerumi on mahtava lisäapu kuivalle iholle ja soveltuu yksistään tai voiteen alla käytettäväksi. Seerumit ovat hienojakoisia tuotteita, jotka sisältävät yleisesti enemmän aktiiviaineita kuin voiteet ja imeytyvät näitä tehokkaammin.

Viimeisenä aurinkosuoja, joka usein talviaikaan unohtuu. Lumi heijastaa aurinkoa voimakkaasti, joten suojakerroin on tarpeen myös pakkasen paukkuessa.


Mukavaa joulun odotusta!

-Leena

Kirjoituksen lähteinä on käytetty sivustoja incihaku.fi ja INCImix sekä seuraavien ihonhoidon asiantuntijoiden julkaisuja: Teknokemian Yhdistys Ry, Paula Begoun, Una Nuotio ja Rita Stiens.

maanantai 13. lokakuuta 2014

Synttärihumua

Tällä viikolla meillä on ihan erityistä tunnelmaa, koska putiikkimme täyttää neljä vuotta. Täytyy kyllä myöntää, että nämä vuodet ovat menneet ihan huikean nopeasti. Tuntuu, että juuri hetki sitten vasta kärräsin kalusteita sisään hoitohuoneeseeni ja ihmettelin, mikä mööpeli menee mihinkin. Eteenpäin mennään ja uusi juttuja on luvassa jatkossakin :)

Ohessa muutamat maistiaiset juhlaviikon tarjouksistamme:



Kaikki KMS California pesu- ja hoitoaineet sekä muotoilutuotteet 
- 10 % normaalihinnoista.

Oma suosikkini on HAIRPLAY -linja, josta löytyy älyttömästi näppäriä ja 
monikäyttöisiä muotoilutuotteilla tällaiselle lyhkäiselle tukalle.



Kaikki Ziajan tuotteet  4,50 €/kpl (norm. 5,95 € - 9,95 €)

Sutjakat käsivoidetuubit kulkevat helposti mukana ja varsinkin talviaikaan käsien rasvaus tulee tarpeeseen. Oman suosikin voi valita kolmesta eri vaihtoehdosta; herkullinen kaakao, täyteläinen vuohenmaito tai raikas oliivi.

Myös Denova Pro ihonhoitotuotteet matkaavat uusiin koteihin juhlaviikon ajan
 tasarahalla 10 €/kpl (norm. 12,95 € - 16,95 €). Yhdistelmätarjouksessa
seerumi ja naamio yhteishintaan 15 €! (norm. 30,90 €)




Tässä eivät suinkaan olleet kaikki tarjoukset, muutakin mukavaa on tiedossa tälle viikolle. Juhlan kunniaksi järjestämme myös arvonnan, jossa muutama onnellinen voittaa lahjakortin.

Nelivuotiaan Heavy Hairin henkilökunta toivottaa kaikille iloista viikkoa sekä tunnelmallista syksyä, tervetuloa shoppailemaan!


-Leena





perjantai 26. syyskuuta 2014

GeneO+ esittely

Niinkuin Tessa jo aiemmin lupaili, vuorossa on uutena valikoimaamme tulleen kasvohoitolaitteen geneO+:n esittely.

Pelkän nimen perusteella ei paljon pysty päättelemään, mistä tässä koneessa on kyse, joten pieni avaus aiheesta lienee paikallaan :) GeneO+ on laitemarkkinoilla melkoisen uusi juttu ja ainakin tällä tiedolla olemme Tampereen ainoa hoitola, jolla kyseinen laite on käytössään.



Laitteessa on kaksi eri toimintoa, OxyGeneo 3-in-1 hoito ja radiofrekvenssi -hoito, joita voidaan tehdä erikseen tai yhdessä samalla hoitokerralla.

3-in-1 hoidon juju on kertakäyttöisen hoitopään ja seerumin yhteisvaikutus. Hoidossa iholle muodostuu hiilidioksidikuplia, jotka samanaikaisesti kuorivat ihon pintaa ja puskevat seerumin tehoaineita ihon sisään. Verenkierto hoidettavalla alueella tehostuu, minkä seurauksena ihosolujen aineenvaihdunta ja hapensaanti paranevat. 

3-in-1 on siis yhtä kuin kuorinta, imeytys ja hapetus samassa käsittelyssä. Toisin kuin monissa muissa happihoidoissa, Oxygeneo ei yritä syöttää happea ihon sisään ulkoa käsin, vaan käyttää hiilidioksidia houkuttelemaan happirikasta verta hoidettavalle alueelle. Kaikki edellä mainittu yhdessä saa ihon näyttämään kirkkaammalta, elinvoimaisemmalta ja ravitulta. 

Loppujen lopuksi aika simppeliä, eikö vaan?



Radiofrekvenssi voikin olla monelle tutumpi hoitomenetelmä, koska se on ollut markkinoilla jo pitkään, teknologiaa on vain kehitetty eteenpäin askel askeleelta. RF:ssä ihon läpi johdettu sähkövirta lämmittää kudosta sisältäpäin, mikä saa ihon supistumaan ja kiinteytymään. Käsittely voi kuulostaa hurjalta, mutta on oikeilla tehoilla tehtynä kivutonta ja turvallista. Laitteessa on myös lämpömittari, joka seuraa ihoa jatkuvasti ja katkaisee virran, mikäli lämpötila nousee liian korkeaksi. 
Radiofrekvenssi ei ole ihmeitä tekevä hoitomenetelmä, eikä lopputulos muistuta siloteltua botox -ihoa, mutta näkyvää parannusta se kyllä saa aikaan.

RF on siis pääasiassa kiinteyttävä ja juonteita tasoittava hoito ja soveltuu siksi aikuisemmalle kohderyhmälle. OxyGeneo taasen sopii myös nuoremmille kirkastavana ja kosteuttavana hoitona.




GeneO+ on kehittyvä projekti ja lisää toimintoja laitteeseen on valmisteilla koko ajan. Pikkulinnut lauleskelivat, että vuoden vaihteessa olisi luvassa jotakin uutta erityisesti epäpuhdasta/akneihoa varten. Jäämme jännityksellä odottamaan, mitä laitevalmistaja meidän ja asiakkaiden iloksi keksii ;)

-Leena


PS. Facebook -sivultamme löytyy tarjous, jolla saat ensimmäisen OxyGeneo -hoidon tutustumishintaan. Käy klikkaamassa ja hyödynnä etu!